Śląsk wspiera swój design.

Kategoria: Wydarzenia, Dodano: 2011-06-06 13:49   Bookmark and Share

Jednym z lepszych sposobów na promocję regionalnych firm poprzez design jest konkurs „Śląska Rzecz” organizowany przez Zamek Cieszyn. Co roku, cała Polska poznaje najlepsze śląskie produkty i projekty, które mogą śmiało konkurować na zagranicznych rynkach. W regionie istnieje coraz więcej innowacyjnych firm, które swój rozwój osiągają poprzez inwestowanie we wzornictwo oraz kreowanie nowej jakości wyrobów. Konkurs ma już własną markę i skutecznie spełnia swój cel - promuje regionalne wyroby i docenia wysiłki związane z ich udoskonalaniem.

W tegorocznej edycji, w kategorii produkt najwyższą ocenę jury zyskał kocioł R-eco Pellet wyprodukowany przez cieszyńską spółkę MCI. Jego projektantami są: Robert Kopoczek, Szymon Fedrizzi oraz Mieczysław Świgoń. Jurorzy przyznali, że produkt spełnia standardy europejskie, jest dobrze zaprojektowany, zaś jego obsługa intuicyjna i bezpieczna.

W drugiej z konkursowych kategorii - grafika użytkowa - wygrała Identyfikacja wizualna kampanii promocyjnej turystyki województwa śląskiego w Nadrenii Północnej-Westfalii w 2010 roku „Guck mal! Schlesien”. Projekt na zlecenie Wydziału Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego przygotował zespół pod kierunkiem Matyldy Sałajewskiej, a wdrożeniem zajęła się spółka Business Consulting z Katowic.

Nagroda specjalna trafiła do połączonych sił Kafti Design i DADA Warsztat Dziecięcej Twórczości za kolekcję „Mała Rzecz” złożoną z taśm, fartuszków i poduszek. To część społecznego projektu, który urzekł jurorów, bo uczył dzieci technologii i projektowania użytkowych produktów. Te z kolei są oferowane do sprzedaży, a dochód jest przeznaczany na potrzeby dzieci z krajów rozwijających się.


Zamek Cieszyn, Śląska Recz,

drukuj  »  poleć artykuł znajomemu  »  Bookmark and Share   »  do góry