Design nie ma sensu.

Kategoria: Wnętrza, Dodano: 2013-07-07 06:20   Bookmark and Share

Organizatorzy konferencji „Design nie ma sensu!”, która odbyła się we Wrocławiu, w siedzibie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, pod nieco kontrowersyjnym tytułem ukryli poważne wezwanie – płynące zarówno ze strony producentów, jak 
i projektantów oraz przedstawicieli środowiska akademickiego. Partnerami merytorycznymi konferencji były: Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej we Wrocławiu, Wydział Grafiki Wyższej Szkoły Psychologii

Już pierwsza prezentacja, przygotowana przez Bartosza Zamirowskiego oraz dział marketingu DOMAR S.A., jasno dowiodła, że co prawda każdy z nas ma własną definicję „designu”, ale nie oznacza to wcale, że są to definicje właściwe. Design to dla nas najczęściej synonim efektownej formy, modnego trendu, ładnego wyglądu produktu. Bardziej skłonni jesteśmy by powiązać go z modą niż z przemysłem, a już sporadycznie przychodzi nam do głowy to, że mógłby on służyć rozwiązywaniu jakichś konkretnych problemów.

Tymczasem w designie, zgodnie ze słowami jednego z kolejnych prelegentów, prof. Michaela Fleischera, wcale „ nie chodzi o to, żeby coś zaprojektować”. Chodzi o to, by zrozumieć mechanizm tworzenia i używania świata.”

Wrocławska konferencja pokazała dobitnie, że wszyscy zainteresowani rozwojem dobrego polskiego wzornictwa są zgodni co do tego, że musimy się jeszcze wiele nauczyć, jeśli chodzi o rozumienie istoty designu i jego wdrażanie. Zmiany potrzebne są na wszystkich poziomach: od polityki rządu, po sposób kształcenia projektantów i świadomość konsumentów. Katarzyna Świętek, kierownik marketingu DOMAR S.A. podsumowując konferencję, zwróciła też uwagę na to, że „Design nie ma sensu” przybrała formułę dzielenia się wiedzą pochodzącą od różnych grup osób związanych z polskim wzornictwem. „Od początku dążyliśmy do nadania naszej konferencji edukacyjnego charakteru, wpisania w jej program jak najbardziej ciekawych i inspirujących wystąpień, reprezentujących różne obszary wiedzy i różne doświadczenia. Wydaje nam się, że ta wymiana, była w tym roku bardzo owocna i doprowadziła wielu uczestników konferencji do głębokiego przemyślenia własnego podejścia do zjawiska nazywanego designem”


design udomowiony, konferencja, design nie ma sensu,
design udomowiony, konferencja, design nie ma sensu,

drukuj  »  poleć artykuł znajomemu  »  Bookmark and Share   »  do góry