Jan Feliks Kallwejt – ilustracje prasowe.

Kategoria: Wydarzenia, Dodano: 2012-03-28 20:20   Bookmark and Share

Jan Feliks Kallwejt. Projektował program dla mediolańskiej La Scali, grafiki promujące Toyotę, współpracował z najlepszą agencją reklamową na świecie Wieden+Kennedy, jego ilustracje zdobiły łamy New York Times’a.

5 kwietnia w Owocach i Warzywach zostanie otwarta wystawa, prezentująca prace artysty związane z czasopismami.

Jego charakterystyczny styl znają czytelnicy New Yorkera, The Independent, WIRED, a w Polsce m.in. Wprost czy Machiny. Pokazuje uproszczone sylwetki, nasyconce barwy w ograniczonej gamie. Syntetyczne przedstawienia rzeczy często multiplikuje, do granic zagęszczając kompozycje. Postaci przybierają kształty przywołujące na myśl estetykę „South Park”, mieszając się z formami znanymi z urban artu i młodzieżowej popkultury. Wszystko to z pozoru krzykliwe i chaotyczne, powielone i skumulowane na małym obszarze układa się w pracach Kallwejta w skomplikowany, uporządkowany i przemyślany układ. W rezultacie powstają obrazy, które operując prostymi formami graficznymi są jednocześnie bujne, pełne detali, które można czytać niczym książkę szukając w każdym fragmencie odniesień, symboli, parafrazy, humorystycznego akcentu.

Tytuły opiniotwórczych magazynów to tylko fragment listy prestiżowych instytucji współpracujących z Janem Kallwejtem. Z jego usług korzystają globalne agencje reklamowe: TBWA Rome, Leo Burnett Paris, BBDO. Projektował billboardy dla Polskiego Radia i materiały wizualne dla hiszpańskich linii lotniczych Spanair, herbat Twinings, czy browaru Beck’s. Jeśli macie na półce płytę „Ostatni poziom kontroli” Abradaba, pamiętajcie, że całą oprawę graficzną zaprojektował Jan Kallwejt. Za granicą przygotował m.in. opakowanie na 12-calowy vinyl „Give itp up” popularnego dancepunkowego zespołu z Norwegii - Datarock.

Choć wielokrotnie pracuje dla wielkich koncernów bądź za pomocą rysunku komentuje poważne kwestie w opiniotwórczych magazynach, w jego pracach zawsze można odnaleźć elementy (często czarnego) humoru, sarkazmu. Czuć w jego pracach dystans, swobodę, spojrzenie z przymrużeniem oka. Jest bacznym obserwatorem popkultury i aktualnych zjawisk społecznych, poszukiwaczem absurdów.

Tę stronę Kallwejta najlepiej wyrażają projektowane przez niego wzory na ubrania. Nie każdy wie, że to właśnie on kryje się za marką kontrowersyjnych i prześmiewczych t-shirtów Dziedzic Pruski.

Jan Feliks Kallwejt – ilsutracje prasowe
wystawa | 05.04.2012 – 26.04.2012
Owoce i Warzywa klubokawiarnia
Łódź | Traugutta 9

otwarcie: 05.04.2012 | godz. 18:00

1
1

drukuj  »  poleć artykuł znajomemu  »  Bookmark and Share   »  do góry