Tokio lubi polski design.

Kategoria: Wydarzenia, Dodano: 2010-11-15 08:33   Bookmark and Share

“The Spirit of Poland” ekskluzywna inwazja polskich projektantów – pod takim hasłem nasz rodzimy design pokazał się na jednej z najważniejszych branżowych imprez na świecie TOKYO DESIGNERS WEEK 2010. Wspólne przedsięwzięcie polskich marek projektowych AZE DESIGN, KAFTI DESIGN, STUDIA BETON i PUFF BUFF z Ambasadą RP w Japonii oraz Śląskim Zamkiem Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie zakończyło się sukcesem. Tokio lubi polski design!

Palapa objęła patronat medialny nad wydarzeniem, wspierała organizacyjnie działania designerów, a na samym końcu pojawiła się w roli obserwatora na Tokyo Designers Week. „The Spirit of Poland” radziło sobie wyjątkowo dobrze i zostało w pełni udokumentowane. Mamy dla was zdjęcia, video oraz wiele nowych pomysłów i inspiracji z wypełnionego modą miasta przyszłości.

5 listopada zakończyło się jedno z najważniejszych w Azji wydarzeń promujących wzornictwo, sztukę i architekturę – TOKYO DESIGNERS WEEK 2010. W trakcie japońskiego święta designu, dzięki wsparciu Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio oraz Śląskiego Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie swoje prace mogli zaprezentować również polscy projektanci. Wspólnymi siłami instytucji oraz kreatywnych designerów stworzono pierwsze w historii tokijskich targów stoisko promujące polski design – „THE SPIRIT OF POLAND.”

Prace uczestników wzbudziły ogromne zainteresowanie publiczności, wśród której znaleźli się głównie przedstawiciele firm z branży, projektanci, architekci, studenci oraz podążający za najnowszymi trendami w modzie i sztuce, wielbiciele designu z Tokio. Wszyscy niezwykle pozytywnie reagowali na polskie produkty. Ogromne zainteresowanie egzotycznym krajem słowiańskim połączone z umiłowaniem Japończyków do wszelkiego rodzaju gadżetów, oryginalnych pomysłów, nietuzinkowych rozwiązań spowodowały, że stoisko „The Spirit of Poland” należało zdecydowanie do najczęściej odwiedzanych. Obecni na wystawie projektanci reprezentowali twórcze podejście do nowoczesnych technologii, przewrotną, nacechowaną poczuciem humoru, definicję przedmiotów, rozwiązania pełne dziecięcej energii, a właśnie to się podoba w Tokio!

„The Spirit of Poland” sięgało głęboko i odkrywało na nowo to, co w naszej polskiej duszy gra, jak wyrażają to polscy designerzy w przedmiotach codziennego użytku. Tytuł wystawy nawiązywał do tradycyjnego postrzegania przez Japończyków Polski jako kraju wyższych wartości, kultury i sztuki, ojczyzny tak uwielbianego przez nich Chopina. Tradycyjne wartości przypisywane Polakom pokazane zostały jednak w sposób nowoczesny jako element współczesnych technik cyfrowych i społeczeństwa informacyjnego.

Dwa geograficznie odległe sobie kraje zostały na kilka dni połączone przez design. Biel symbolizująca w japońskiej kulturze młodość, harmonię, elegancję stała się motywem przewodnim polskiej wystawy oraz podstawą prezentacji nowego oblicza Polski – nowoczesnego lecz wypływającego z naszej kultury i polskiego ducha.

Stoisko „The Spirit of Poland” nawiązywało do uwielbianych obecnie przez Japończyków rozwiązań ekologicznych. Jedyna taka aranżacja prezentowana na TDW została wykonana z papieru - taniego i przetwarzalnego materiału. Prosty system złożony z jednego kartonowego elementu umożliwił szybki montaż bez użycia narzędzi oraz energii elektrycznej. Charakterystyczna konstrukcja była świetnym dopełnieniem polskich produktów, które w swej koncepcji i formie znakomicie odnalazły się w rzeczywistości japońskiej. Lampy Kafti łączą się przecież w idealną całość niczym sztuka składania Origami. Oryginalny obrus Messy oraz krzesło OXO studia AZE Design nawiązują do połączenia starych technik rękodzielniczych z najnowszą technologią - zestawienia jakże bliskiego japońskiej estetyce. Lampy PUFF-BUFF Design świetnie wkomponowały się w tokijską, futurystyczną przestrzeń jako mocny akcent w minimalistycznych wnętrzach. Natomiast FI oraz Ściemniacze Studia Beton zwracały uwagę swym niekonwencjonalnym pomysłem na standardową formę przedmiotów codziennego użytku, a dzięki temu okazały się niesłychanie znajome japońskiej wrażliwości artystycznej.

Już jutro kolejne zdjęcia oraz kilka świeżych inspiracji z wypełnionego modą vintage Tokio.

Zapraszamy!


Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,
Puff-Buff, Beton, Aze, Kafti, Tokyo Designers Week,

drukuj  »  poleć artykuł znajomemu  »  Bookmark and Share   »  do góry