Targi w Mediolanie - nowe, stare trendy.

Kategoria: Wydarzenia, Dodano: 2010-04-26 11:40   Bookmark and Share

Targi Salone Internazionale del Mobile w Mediolanie to najważniejsza impreza branży wnętrzarskiej na świecie, a jednocześnie najbardziej prestiżowe towarzystwo. Trudno o miejsca, noclegi, nie mówiąc już o możliwości zakupu powierzchni ekspozycyjnej. To tutaj kreuje się trendy na nadchodzące sezony, tutaj ogłaszane są premiery produktów, nowości oraz najnowocześniejsze rozwiązania materiałowe. Świątynia designu na 200 tysiącach metrów kwadratowych, prawdziwa śmietanka.

Choć jak donoszą media, tegoroczne targi ogarnęły skutki światowego zawirowania finansów, to jednak Mediolan w oczach projektantów, architektów oraz wszystkich specjalistów związanych z branżą, nadal broni pozycji międzynarodowej wyroczni stylu.

Niewątpliwie jednak widmo kryzysu nadal unosi się nad projektantami, którzy z przekory lub też konieczności traktują oszczędność jako element design. Wiele rozwiązań producentów mebli, dotychczas opływających w luksusach, wręcz szokowało. Okazuje się bowiem, że nawet najwięksi mogą zrobić zabudowę stosika z płyt OSB lub szarego kartonu oraz wydrukować katalogi na szarym papierze. Luksus pokazał ludzkie oblicze, nie wspominając już o środowisku naturalnym. Jak donosi Agencja Profundo, to, co jeszcze do niedawna nie uchodziło – bo jest tanie, byle jakie, niezbyt luksusowe, nie wygląda ekskluzywnie – teraz stało się szczytem kryzysowego szyku i dowodem świadomej, racjonalnej postawy. Kryzys ewidentnie zmienił nastawienie do marketingowej oprawy na bardziej swobodną postawę. Odchodzi się od generujących koszty i hamujących popyt zbytków.

Kontynuacja zeszłorocznych trendów.

Lekarstwem na kryzysowe zło i nadchodzącą wiosnę jest nadal zdecydowany kolor i ucieczka od nudy. Firma BD Barcelona po sukcesie paryskiej premiery Loungera zaprojektowanego przez Jaime Hayona, pokazała się w pełnej kolorystycznej odsłonie. Również produkty marki Zanotta okazały się bardzo odważną propozycją, a stoisko firmy Parri wyglądało wręcz jak wiosenny piknik.

Druga opcja sezonu to natura czyli żywa zieleń, drewno w różnych wariacjach, kamienie oraz bezpośrednie nawiązanie do przyrody i jej form, kształtów oraz faktur. Do tego dochodzi naturalna kolorystyka, przyjemne w dotyku materiały, wygoda oraz relaks.

Głównym jednak trendem okazuje się optymizm. Ostatniego dnia targów w Mediolanie, organizatorzy ogłosili swój sukces. Wbrew kryzysowej atmosferze podali tegoroczne, wzbudzające optymizm statystyki: 297 460 akredytacji branżowych, 32 103 zwiedzających oraz 5110 dziennikarzy z całego świata! Absolutny wzrost po zeszłorocznej edycji, a to oznacza, że może jednak powoli żegnanym kryzys.




Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function ereg() in /home/sconsulting/ftp/palapa/includes/10_main_articles_show_details.php:238 Stack trace: #0 /home/sconsulting/ftp/palapa/index.php(18): include() #1 {main} thrown in /home/sconsulting/ftp/palapa/includes/10_main_articles_show_details.php on line 238