Historia duńskiego stylu

Kategoria: Design, Dodano: 2010-02-16 15:29   Bookmark and Share

Firma Normann Copenhagen jest wyjątkowym reprezentantem duńskiej kreatywności. Można nawet powiedzieć, że stworzyła swój własny, rozpoznawany na całym świecie styl, oparty na skandynawskim minimalizmie, niebywałej funkcjonalności, pomysłowości oraz zachwycającej estetyce.

Przez wiele lat, Normann Copenhagen została wykreowana na niezaprzeczalną ikonę światowego designu. Udana współpraca z duńskimi artystami, takimi jak Ole Jensen, Rikke Hagen czy też z gwiazdami światowego formatu, Marcelem Wandersem oraz Odoardo Fioravanti, wprowadziło markę do grona kreatorów mody.

Historia firmy rozpoczęła się skromnie w 1999 roku, kiedy to Poul Madsen oraz Jan Andersen otworzyli sklep z designem w Kopenchadze. Nie czekali długo na swą pierwszą autorską kolekcję. Lampa „Norm 69”, projektu Simona Karkova, „Washing-up bowl and brush”, „Dustpan and Broom” Olego Jensena oraz „Swing Vase” Britta Bonnesena były prawdziwymy hitami w 77 krajach. Produkty zdobywały lawinowo nagrody reddot, iF Design Award China, DesignPlus, interior innovation award cologne oraz Good Design Award. Sława marki dotarła również do Nowego Jorku, gdzie zaledwie 5 latach od powstania pierwszego sklepu, Normann Copenhagen zostało zaproszone do sławnego Museum of Modern Art.

Jak podkreślają założyciele firmy, aby zrozumieć historię sukcesu należy w pierwszej kolejności poznać ich własną definicję designu. Produkty Normann Copenhagen są jak okulary, które pomagają zobaczyć świat we właściwy sposób. „Lubimy przedmioty, które mają oryginalny pomysł i prosty wzór, staramy się jednak nie wiązać z żadną konkretną linią artystyczną. Ważną ideą jest elastyczność marki.” – przyznaje Poul Madsen

Innowacyjność i nowa definicja obiektu, doprowadziły Normann Copenhagen do stworzenia miejsca wyjątkowego. W 2005, w starym kinie powstał nowy sklep, będący połączeniem salonu ekspozycyjnego z wystawą dobrego designu, mody oraz sztuki. Postanowiono wydobyć ze starej przestrzeni kina, atmosferę przedstawienia, gdzie wzornictwo przemysłowe odgrywać będzie rolę główną, a na widowni zasiądzie każdy z nas. Nowe ekscytujące miejsce, dzięki organizowanym cyklicznie imprezom, wystawom, pokazom mody, rozbudziło całą stolicę Danii

W 2009, Normann Copenhagen pod nazwą New Danish Modern, wprowadziło na rynek nową markę. Korzystając z duńskiej tradycji projektowania, gdzie jakość i detal uzyskały najważniejszą pozycję, Poul Madsen oraz Jan Andersen zmierzają do wykreowania produktów w 100% produkowanych oraz projektowanych w Danii, oddając tym samym hołd pracy rzemieślniczej w nowoczesnym wydaniu.


Klasyka Normann Copenhagen, Lampa „Norm 69”.
„Dustpan and Broom”
, duński design, skandynawski design,
„Washing-up bowl and brush”
, duński design, skandynawski design,
New Danish Modern
New Danish Modern
New Danish Modern
Sklep Normann Copenhagen, czysty minimalizm w bieli.
, duński design, skandynawski design,
, duński design, skandynawski design,
, duński design, skandynawski design,

drukuj  »  poleć artykuł znajomemu  »  Bookmark and Share   »  do góry