Jakie kolory lubią Polacy?

Kategoria: Wydarzenia, Dodano: 2014-05-01 12:06   Bookmark and Share

Polacy spędzają w pracy średnio 40 godzin tygodniowo, co daje 2000 godzin w ciągu roku, a jest to aż 3,5 godziny więcej niż średnia europejska. Od 10 lat jesteśmy niestety w czołówce najbardziej zapracowanych krajów Europy. Według Eurostatu Polska jest na 4. miejscu, ustępując miejsca wyłącznie Turcji, krajom byłej Jugosławii oraz Grecji (powyżej 42 godzin tygodniowo). W 2014 roku – mimo licznych świąt – w biurze spędzimy aż 2000 godzin. Najbardziej pracowite miesiące w tym roku ciągle jeszcze przed nami – w lipcu i październiku czeka nas aż 184 godzin pracy.

Zatem, skoro już musimy pracować, to róbmy to w sprzyjającym nam otoczeniu. Odpowiedni układ pomieszczeń, oświetlenie, widok z biurowego okna oraz cisza to tylko niektóre z elementów wpływających na efekt pracy. Liczy się także obecność roślin, która eliminuje liczbę błędów
o 15%, a odpowiednie natężenie światła może zwiększyć produktywność nawet o 8%.

Jak się okazuje, nie bez znaczenia pozostaje również kolor pomieszczeń, w których pracujemy. Świadczą o tym badania przeprowadzone w ramach projektu Kolorowa Polska realizowanego przez markę Dekoral Fashion, które oprócz informacji na temat kolorów dominujących
w polskich biurach, przedstawiają preferencje Polaków dotyczące wystroju pomieszczeń. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród osób objętych badaniem, blisko 25% pracowników skłania się ku odcieniom zieleni i błękitu, odchodząc od koloru szarości i żółci.

Co ciekawe, badania wskazują na zależność preferencji kolorystycznych od wykonywanych zawodów:
• blue jeans wybierają pracownicy sektora zdrowia i urody, działów Research&Development, budownictwa i IT,
• lazurowy szantung to kolory biura preferowane przez administrację, edukację
i szkolenia, branże hotelarską i HoReCa oraz pracowników mediów, kultury i sztuki,
• cytrusowa żorżeta – jedna z najbardziej popularnych barw w biurze to wybór pracowników finansów.

Na tle wyborów poszczególnych branż mocno wyróżnia się branża kreatywna. Okazuje się, że 22% grafików, designerów, fotografów i osób związanych z reklamą marzy o biurze w kolorze… czarnym. Choć wybór może wydawać się nieco posępny, to wbrew pozorom, czerń sprzyja skupieniu.



Kolorowa Polska,
Kolorowa Polska,
Kolorowa Polska,

drukuj  »  poleć artykuł znajomemu  »  Bookmark and Share   »  do góry