São Paulo Design Weekend z polskim akcentem

Kategoria: Wydarzenia, Dodano: 2013-09-24 09:02   Bookmark and Share

Zakończył się São Paulo Design Weekend, w trakcie którego wystawa The Spirit of Poland kolejny raz zaprezentowała design z Polski na międzynarodowym forum. Pomysły polskich projektantów pokazane w oryginalnej scenerii opuszczonego budynku na jednej z najbardziej prestiżowych ulic miasta, spotkały się z ogromnym zainteresowaniem wśród Brazylijczyków. Pomysłowość i nowatorskie podejście Polaków do tradycyjnych materiałów przełamały stereotyp luksusowego oblicza designu w São Paulo.

São Paulo Design Weekend, czyli brazylijskie święto designu, największe w całej Ameryce Łacińskiej, to ponad 360 niezależnych imprez, organizowanych przez partnerów DW! w ramach przedłużonego sierpniowego weekendu. Jedną z tegorocznych wystaw była ekspozycja inicjatywy The Spirit of Poland we współpracy z organizacją Design House oraz concept store Marché, w ramach której pokazano obiekty polskich marek. Na prestiżowej Alamada Gabriel Monteiro de Silva – komercyjnej ulicy z najbardziej znanymi i luksusowymi „showroomami”, polską wystawę, przez 4 dni trwania imprezy, odwiedzili goście z Brazylii i z zagranicy. Obok The Spirit of Poland, swoją prezentację mięli również nasi zachodni sąsiedzi w ramach DMY Berlin, jak również wybrani projektanci brazylijscy.

Wystawa The Spirit of Poland zdecydowanie wyróżniała się na tle wielu innych ekspozycji i imprez zorganizowanych w ramach DW! São Paulo Design Weekend. W Brazylii, gdzie design kojarzony jest przede wszystkim z luksusem, a przez to z niedostępnością, pokazanie innowacyjnych obiektów w surowych, opuszczonych wnętrzach budynku, do którego każdy mógł bardzo łatwo wejść po prostu z ulicy, okazało się kontrowersyjnym, ale niezwykle skutecznym sposobem na przyciągnięcie odbiorców. Nawet po zakończeniu DW! São Paulo Design Weekend wystawa nadal cieszyła się dużą popularnością w mediach oraz w środowisku. Produkty pokazane na wystawie, wyrażające specyfikę pracy z różnymi materiałami, w tym z tak egzotycznymi w Brazylii, jak np. węgiel, wzbudziły spore zainteresowanie. Wiele osób od razu chciało kupić sofy Malafor w formie dmuchanych poduszek, lampy z powietrza Puff Buff, czy słynne już nawet za oceanem Ploppy Oskara Zięty.

W mieście, w którym reklama zewnętrzna została całkowicie zakazana, sama wystawa oraz towarzyszące jej wydarzenia, stały się głównym nośnikiem promocji. Przestrzeń The Spirit of Poland, wypełniona ludźmi od rana do późnego wieczora aż do ostatniego dnia, tętniła życiem, gwarem rozmów i dyskusji wokół designu, choć nie tylko, tworząc idealną przestrzeń do nawiązywania kontaktów pomiędzy obydwoma krajami.



bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,
bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,
bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,
bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,
bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,
bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,
bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,
bro.KAT, Malafor, Marek Cecuła, shinoi, Kafti, Zięta, wystawa, polski design, The Spirit of Poland,

drukuj  »  poleć artykuł znajomemu  »  Bookmark and Share   »  do góry